Onmogelijk

Onmogelijk om niet te schrijven over iets waar ik het liefst over schrijf. Onmogelijk om niet te schrijven terwijl mijn hoofd vol zit met verhalen. Onmogelijk om gebeurtenissen niet te willen delen, omdat ze te leuk zijn om voor mijzelf te houden. Onmogelijk om niet te bloggen, dus moest ik wel weer beginnen.

De ochtendmens

Hij strompelt de trap af. Met zijn onderbroek en pyjama shirt aan en sokken. Zijn pyjamabroek kon hij gisteravond niet vinden en zijn sokken... tja.. die kunnen blijkbaar niet meer uit. Zijn gezicht staat op: "Shit, het is nu alweer ochtend." Hij bezoekt het toilet en daarna graait hij in de wasmand opzoek naar een schone onderbroek en schone sokken. De badkamer is bezet, dat heb je met drie zusjes.
Zuchtend gaat hij weer naar zolder en na een aardverschuiving komt hij weer beneden met zijn kleren aan. Dan gaat hij naar beneden waar zijn kleinste zus al zit te eten. "Hanne wasse!" schreeuwt ze. Er wordt wat gemopperd en hij wast zijn handen. Dan schenkt hij koffie in en strooit er suiker in. Na vijf minuten roeren legt hij het lepeltje weg en neemt af en toe een slokje uit zijn koffiebeker. Dan pakt hij brood en begint hij te smeren. Tussendoor staat hij nog eens op om zijn mobieltje te checken. Hij pakt nog een boterham en als deze half gesmeerd is bedenkt hij dat hij zijn tas wel alvast kan pakken. Na even zoeken gaat hij weer zitten en belegd hij zijn boterham. Weer staat hij op en graait iets uit de koelkast. Hij smeert nu brood voor school. Vervolgens gaat hij met zijn koffiekop in de hand op zoek naar zijn schoenen. Die kunnen echt overal liggen... en tijdens het zoeken vindt hij zijn mobieltje terug die hij al een behoorlijk tijdje kwijt was. Hij vergeet spontaan zijn schoenen, zijn brood dat ligt uit te drogen en de hond die buiten op hem wacht.

Ik spoor hem even aan en hij komt weer op gang. Brood in een zakje (want broodtrommels verdwijnen), schoenen gevonden en aangetrokken en de jas aan. Of niet. Hij wandelt met de hond, geeft haar eten en water en schuift weer aan tafel voor een derde ronde.
Minizus is inmiddels al naar school, dus zeg ik dat hij zijn handen moet wassen. Opnieuw gemopper. Ontbijt is weggewerkt, tas is ingepakt en het is tijd om naar de bus te gaan. Ik zeg hem dat hij wel in de spiegel moet kijken, want tot aan zijn wenkbrauwen zit de chocoladepasta. Aan zijn lippen hangen stukjes hagelslag. Hij zucht nog maar eens en gaat samen met andere zus naar de bus.

Op tafel is het een ravage. Wanneer ik het bord van hem wegpak, zie ik een mooie cirkel. Daar omheen hagelslag, suiker, stukjes kaas, vegen boter en nog meer vegen chocoladepasta. Dan een spoor van hagelslag van de stoel naar het aanrecht. Druppels koffie vanuit de keuken richting de voorkamer waar hij zijn mobiel teruggevonden heeft. Bij het koffieapparaat ligt een laag suiker.

De stofzuiger staat geduldig te wachten!

7 opmerkingen:

  1. Je blog heb ik met een grote grijns gelezen, net zoals jij het ongetwijfeld geschreven zult hebben. Het mooie vind ik dat jij niet op 'm gemopperd hebt. Dat is een gave, hoor, kan ik je vertellen! (Bij ons thuis mocht vroeger geen vingerafdruk op een glasplaat te zien zijn.)
    Fijn weekend en lieve groet.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, nou ik mopper echt wel hoor! Maar boos word ik niet. Dat heeft geen zin, het zal voorlopig toch niet veranderen :)

      Verwijderen
  2. misschien niet echt om te lachen, maar ik moet het toch stiekem een beetje doen. Want: zo herkenbaar. Alleen ben ik dan zelf de sjaak die alles op mag ruimen....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha, wat een verstrooide (strooiende) professor.
    Aan de ene kant fijn dat hij veel zelf doet, aan de andere kant ben jij de pineut.
    Een oud en een nieuw mobieltje ?
    Heel humoristisch opgeschreven, Meerdanmamma.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, eentje heeft hij van een klasgenoot gekocht, en eentje (die kwijt was) had hij van zijn broer gekregen... een heel dure!!!!

      Verwijderen
  4. Goed dat hij hem teruggevonden heeft, dan.

    BeantwoordenVerwijderen