Onmogelijk

Onmogelijk om niet te schrijven over iets waar ik het liefst over schrijf. Onmogelijk om niet te schrijven terwijl mijn hoofd vol zit met verhalen. Onmogelijk om gebeurtenissen niet te willen delen, omdat ze te leuk zijn om voor mijzelf te houden. Onmogelijk om niet te bloggen, dus moest ik wel weer beginnen.

Maar mijn keukentafel staat hier...

Vrijdag, 3 juni 2016
Goedemorgen, u spreekt met mevrouw K van afdeling wet jeugdzorg. U heeft aangegeven dat u de uitraaskamer wilt verwijderen en wij, van de afdeling WMO, hebben misschien een andere oplossing omdat u aangeeft nog wel gebruik te maken van die uitraaskamer. Want wat gaat u doen als die unit weg is? Waar moeten uw kinderen dan heen????

Jeetje, ik zeg dat we dat dan wel zien, maar dat de tuin NU belangrijker is. En over dat woordje NU struikelen ze bij de WMO. Ze kunnen de unit wel weghalen, MAAR deze wordt dus niet meer teruggeplaatst als mijn dochter de tuin niet meer nodig heeft. Dus willen ze in gesprek met mij. Een zogenaamde keukentafel gesprek tussen mevrouw van de afdeling jeugdzorg, de mevrouw of meneer van de afdeling WMO en mij. Dan kunnen we samen brainstormen welke oplossingen er zijn zodat de unit kan blijven staan, want zegt ze nog eens heel duidelijk: WEG=WEG. Of we gelijk een afspraak kunnen plannen. Ik geef aan graag in de ochtend, zeker niet op een donderdag, want dan werk ik, en niet de komende week, want dan heb ik een aantal kinderen een paar dagen thuis van school en verder heb ik die week andere belangrijke dingen te doen.

Voor de rest heb ik de tijd en is mijn keukentafel beschikbaar. De afspraak wordt gemaakt voor een dinsdagochtend om tien uur. Ik hoef mij alleen te melden bij de balie dan word ik opgehaald. Ja.. maar mijn keukentafel staat HIER!!! En vanuit deze ruimte kunt u heel goed mijn tuin (niet) zien en "Het hok."  Mevrouw zou het voorleggen bij haar collega van de WMO en dan zou ik het horen... of niet.

Dus loop ik het weekeinde met een liniaal en papiertjes mijn stuk tuin op te meten.

3 opmerkingen:

  1. Echt een ongelofelijk bureaucratie. Ik krijg al de zenuwen als ik het lees, al die eigenwijze mensen die het beter denken te weten dan de ouders zelf!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. pfff. wat een onzin zeg. Volgens mij was de bedoeling van het keukentafel gesprek juist dat het in de woonomgeving was, zodat de situatie ter plekke beoordeeld kan worden.
    Maar ja... de praktijk is dat het vaak zo makkelijk mogelijk voor de desbetreffende ambtenaar moet worden...
    Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een oplossing bedenken zodat de unit kan blijven staan ? De unit kan NIET blijven staan, je was toch duidelijk genoeg ?

    Ja, zij moeten naar jou komen, dan kunnen ze de situatie ter plaatse bekijken. Noem het anders geen keukentafelgesprek. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen