Onmogelijk

Onmogelijk om niet te schrijven over iets waar ik het liefst over schrijf. Onmogelijk om niet te schrijven terwijl mijn hoofd vol zit met verhalen. Onmogelijk om gebeurtenissen niet te willen delen, omdat ze te leuk zijn om voor mijzelf te houden. Onmogelijk om niet te bloggen, dus moest ik wel weer beginnen.

En dan is het bijna zover...

Maandag, 5 september 2016

De telefoon gaat. Goedemiddag mevrouw, u wilt uw WMO unit weghebben? Wij komen die volgende week dinsdag of woensdag halen. Ik laat u nog weten op welke dag. Tot ziens!.

Het is de dinsdag geworden en nou is het natuurlijk geen verrassing dat het hok weg gaat, maar opeens gaat het heel snel. Het hok zelf is nagenoeg leeg, op wat kampeerspullen na die naar zolder moeten. Maar de zolder is net een beetje leeggehaald omdat daar vloerbedekking gelegd moet worden, maar wat er nog staat moet eerst naar een andere plek... We komen al structureel ruimte te kort, zelfs onze stofzuiger heeft geen eigen plek. Als ik wil stofzuigen, dan is het elke keer weer een verrassing waar dat ding geparkeerd staat.

Het grootste probleem is de sluis. Dat is een gedeelte dat het huis met het hok verbindt. Daar staat een voorraadkast van twee meter hoog en een meter breed. Daarnaast hangen drie planken met de broodmand, de magnetron en een oven. Boven op de kast liggen dingetjes wat normaal in een rommellaatje liggen, die wij dan weer niet hebben omdat we tja.. die niet hebben. Ook een apart verhaal.

Toen de gemeente gezegd had dat we geen recht meer hadden op de unit nadat die was verwijderd, hadden mijn man en ik besloten om van de keuken een uitraaskamer te maken. Maar dan moest de keuken verplaatst worden en de enige plek was in de kamer (die is 8,50 meter diep). De keuken die we hadden, hebben we ooit eens tweedehands gekocht en was niet geschikt om in het zicht te plaatsen, dus hebben we een nieuwe keuken besteld.  Een paar maanden later kregen wel alsnog het hok en zaten we dus met de keuken die we niet meer konden afzeggen. Wij vonden het zonde om zo'n keuken in een dichte ruimte te plaatsen en hebben we de muur tussen de keuken en kamer eruit laten breken. Hartstikke mooi maar in plaats van vijf bovenkasten, hebben we er nu een vitrine kast. En in plaats van zes onderkasten hebben we er nog maar vier. Over de lades maar niet te spreken. Daarbij was er geen plek meer voor het dressoir omdat de muur weg is.

Ik ben vanaf maandag bezig om de boel te reorganiseren (moet eigenlijk een plattegrond bij, want waar had ik nu de broccoli neergelegd?) De kinderen kunnen al helemaal niets meer vinden, zelfs niet als het nog op de oude plek ligt. De zolder wordt langzaam volgebouwd (en nee, er ligt nog geen vloerbedekking), de trapkast begint wat uit te puilen en de stofzuiger staat pontificaal in de huiskamer. En we hebben een plek gevonden voor de voorraadkast, dat weer een linnenkast gaat worden.

Vuilniszakken vol heb ik weggegooid met van alles. Wie wat bewaard, heeft een hoop rotzooi is inmiddels mijn motto en er lag gewoon te veel dingen die we niet (meer) gebruikten. Eigenlijk is het wel een leuke uitdaging om meer ruimte te creëren dan er is... Nog één plank te gaan ... maar dat kan pas als er een plank leeg is in de trapkast en die kan pas leeg als er plek is .... zucht... ach laat ook maar.

Dinsdagavond heb ik mijn (woest)tuin terug!

8 opmerkingen:

  1. Oef.....dat klinkt heftig.....heb je wel tijd voor de taart?
    En plaats voor de taart😊

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Natuurlijk, ben al druk bezig met de voorbereidingen :) Hoop dat Marietje het leuk vindt.

      Verwijderen
  2. Het lijkt erop dat de vloerbedekking nog even zal moeten wachten....
    Fijn dat ze de unit eindelijk komen halen, ook al is het bijna herfst, Puk kan toch nog even genieten van de tuin.

    Door al het gedoe heb je dus eigenlijk een verkeerd ingedeelde nieuwe keuken, ook dat nog.
    Ja, spullen die je niet meer gebruikt wegdoen, geeft een hoop ruimte. Het kan wel moeilijk zijn, dat uitzoeken.
    Je hoeft het niet allemaal weg te gooien, je kan het ook naar de kringloop brengen of te koop zetten op Marktplaats.

    Sterkte, Meerdanmamma !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Willie,
      Het meeste wat hergebruikt kan worden gaat naar de kringloopwinkel.

      Verwijderen
  3. ik zugt al veur mie.... ask oin ding goud kin its wel weggoeien dus ast mie neudig hest din gilst mor ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gillll!!!! Nee hoor, als ik eenmaal bezig ben, dan moet ik opletten dat ik niet te veel weggooi.. het kan soms zo lekker zijn :)
      Moar bedankt! Du bist altied welkom!

      Verwijderen
  4. Als je eenmaal met opruimen begint, kan je bijna niet meer stoppen. Wat zul je blij zijn als het hok weg is en je je tuin terug hebt. Het wordt de hoogste tijd!
    Haha: een plattegrond voor de broccoli.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heel blij, ik verheug mij er echt op (op de tuin dan, niet alles erom heen).
      Lieve groet,

      Verwijderen