Onmogelijk

Onmogelijk om niet te schrijven over iets waar ik het liefst over schrijf. Onmogelijk om niet te schrijven terwijl mijn hoofd vol zit met verhalen. Onmogelijk om gebeurtenissen niet te willen delen, omdat ze te leuk zijn om voor mijzelf te houden. Onmogelijk om niet te bloggen, dus moest ik wel weer beginnen.

Groot? Of toch klein? Of eh....

"Mag zij al naar school?" Wordt mij gevraagd terwijl ik met Puk het dorp rond sjok. Door het hele dorp, inclusief bos, is een parcours uitgezet met allemaal spelletjes voor kinderen tussen de zes en twaalf jaar. Puk wil heel graag meedoen en ze mag met acht andere kinderen mee. De meeste spellen zijn te moeilijk voor haar, maar hier en daar kunnen we het aanpassen. Na ruim twee uur lopen en spelen zoek ik een plekje op een bankje. Een andere moeder die meeloopt komt naast mij zitten. "Gaat zij dan ook naar de zelfde school als de anderen?" Ik zeg dat Puk zes jaar is en op speciaal onderwijs zit. "Zes jaar?" Ik zie haar denken... "Ik dacht dat ze vier was, sorry."

Een paar weken later, op een heel andere plek vraagt een moeder of Puk al naar school gaat. Als ik zeg dat ze in januari zeven wordt dan kijkt ze mij verbaasd aan. "Dan is ze zeker klein voor haar leeftijd," zegt ze. Laat Kaatje dat maar niet horen, Puk draagt kleren die Kaatje twee jaar terug nog aan deed. Met maatje 134 is Puk echt niet klein. "Valt toch wel mee?" vraag ik.

Puk is een heerlijke meid van bijna zeven, met een lengte van iemand van acht en het gedrag van een eigenwijze kleuter. Een mooie kleine grote meid!

8 opmerkingen:

  1. wow... is puk alweer bijna zeven??? time flies ook als je geen fun hebt.
    Puk is Puk.... Niks mis mee!
    (mensen moeten niet denken en dat wat ze denken voor zich houden...)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gaat echt heel hard hè? Zo gokken we de datum dat ze geboren zou worden en nu wordt ze al zeven....
      Soms mogen mensen zeggen wat ze denken, zet mij weer met twee voeten op de grond :)

      Verwijderen
  2. Klein voor haar leeftijd is een onhandige opmerking over iemand met een lengte van een acht-jarige.
    Blijkbaar heeft het gedrag van Puk een grotere invloed dan haar lengte.
    Heeft Puk genoten van de spelletjes waar ze wel aan mee kon doen ? Daar gaat het om. ;-)
    Ze is een uniek en heerlijk kind. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dat blijkt dan wel. Dat ze een ontwikkelingsachterstand heeft, dat weet ik.. maar het blijkt ook op te vallen.
      Ze heeft op haar manier genoten, er was nog een meisje die ook niet zo goed was in de spelletjes, maar samen hadden we best wel lol.
      Uniek en heerlijk is ze zeker :-)

      Verwijderen
  3. Wát...wordt Puk al zeven! Ik dacht een jaar of vijf. Nou, vertel dat maar niet (-: Toch jammer dat mensen zo snel hun oordeel vellen.
    Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het gaat heel snel.... en die oordelen... het houdt mij alert.
      Jij ook een lieve groet.

      Verwijderen
  4. zucht.....kortzichtigheid.... dom doen gedrag..... sjonge jonge

    gelukkig trek jij je er niks van aan en Puk nog veel minder.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben door de tijd wijzer geworden :) Maar dat hoef ik jou denk ik niet uit te leggen.

      Verwijderen