Onmogelijk

Onmogelijk om niet te schrijven over iets waar ik het liefst over schrijf. Onmogelijk om niet te schrijven terwijl mijn hoofd vol zit met verhalen. Onmogelijk om gebeurtenissen niet te willen delen, omdat ze te leuk zijn om voor mijzelf te houden. Onmogelijk om niet te bloggen, dus moest ik wel weer beginnen.

Even checken....

Er staan verschillende bekers op het aanrecht. In elk beker moet drinken, maar in geen van de bekers hetzelfde. Ik moet goed in de gaten houden wat ik waar in doe, want Puk wordt wel boos als niet het goede drinken in de juiste beker zit. Gelukkig merk ik op tijd dat ik de joki in de verkeerde beker heb gedaan en kan ik dat nog veranderen. Dat is ook wel eens anders gegaan. Ik neem jullie even terug naar april 2005.


Roger(5) krijgt elke dag drinken mee naar school, twee bekers voor een lange dag, en één beker voor een korte dag. DJ(11) krijgt elke dag één beker mee. Vrijdags heeft Roger een korte dag en krijgt hij dus één beker mee. De Winnie de Pooh beker. DJ de Spongebob beker. `s Ochtends komt DJ beneden en vraagt waar zijn beker is. Is per ongeluk in de tas van Roger beland. DJ krijgt de andere beker van Roger mee. Nu is hij eigenlijk te groot voor Bob de Bouwer (de tweede beker van Roger), maar het alternatief was de beker van JJ (3): Teletubbies. DJ maakte er niet zo´n probleem van en stopte de beker in zijn tas. JJ zag dat en schreeuwde dat die beker van Roger was en dat die niet in DJ´s tas mocht. Jammer voor JJ, die beker ging mee. Helemaal verdrietig was ze, DJ mocht Rogers beker niet meenemen. Paar keer uitgelegd dat de beker van DJ in Rogers tas was gekomen, maar dat mocht niet helpen. Om één uur was Roger terug. JJ kwam hem vrolijk begroeten, of eigenlijk zijn tas inspecteren en jawel, daar was de beker van DJ. Een grote glimlach, nu was alles weer goed. Roger heeft het waarschijnlijk geweldig gevonden, want DJ´s beker was leeg en normaal is die van Roger nog vol.  Volgende keer: effe checken

11 opmerkingen:

  1. En zo blijf je lekker bezig en krijg je geen kans op een saai leven dat snel verveelt ;-)

    PS...doe je ook weer met het Sinterklaas spel?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, leuk, samen met de kinderen. Mijn leven is nooit saai :)

      Verwijderen
    2. Hola querida senora Mama y senorita Puck

      Mail-Piet hier in uw blog geklommen
      nadat hij naar Nederland was gezwommen

      Wij willen u eventjes vragen
      of u het kunt verdragen

      Met maar 3 anderen te spelen
      en het sinterklaasspel u zo niet zal vervelen....

      Verwijderen
    3. Beste Mail-Piet,
      Heel erg vinden we het niet,
      Wel jammer dat er zo weinig zijn,
      maar daardoor is kans op winnen minder klein
      en of er nou drie, acht of elf beginnen,
      Het gaat nog altijd om het spel, niet om het winnen.


      Liefs,
      Mamma en Puk

      Verwijderen
  2. Check, check, dubbelcheck (-: Soms doe je als moeder zes dingen tegelijk en dan gaat er weleens eentje mis...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Er staan 's ochtends zoveel bekers op het aanrecht... dat wil nog wel eens mis gaan...

      Verwijderen
  3. JJ hield de boel goed in de gaten, zo jong als ze was. :-)
    En jij moest dus ook alles goed in de gaten houden. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Sindsdien houd ik het extra in de gaten, ze werd er zo onrustig en verdrietig van :-)

      Verwijderen
  4. Hé, je bent er weer!
    Groetjes Annie.

    BeantwoordenVerwijderen