Onmogelijk

Onmogelijk om niet te schrijven over iets waar ik het liefst over schrijf. Onmogelijk om niet te schrijven terwijl mijn hoofd vol zit met verhalen. Onmogelijk om gebeurtenissen niet te willen delen, omdat ze te leuk zijn om voor mijzelf te houden. Onmogelijk om niet te bloggen, dus moest ik wel weer beginnen.

Judo in de zorg

Sinds een paar weken zit Puk op G-judo. Dat leek mij goed voor haar motoriek en ze vindt het helemaal geweldig. Ze loopt altijd te judoën met haar zus Kaatje en nu mag ze zelf op de tatami judoën. Na de eerste les was ze een beetje boos.. ze had geen prijsbeker gewonnen. Kaatje had altijd een prijsbeker of medaille. Na de tweede les was ze weer een beetje boos, want ze had geen andere kleur band gekregen. Kaatje had wel een andere kleur band gekregen als ze klaar was met judo. De vierde les mocht ze al examen doen voor haar oranje slip en na afloop was ze enorm trots!!! De gele slip (behaald toen ze met vier jaar op judo zat) en de rode slip (betekent dat je een beginner bent) mogen er niet af.

De vijfde les vond ze het allerleukst, ze was alleen. Drie trainers en zij.. gezellig want dat werd spelen. De hoofdtrainer volgt samen met zijn judo collega een cursus judo in de zorg. De laatste onderdeel die zij gevolgd hadden ging over autisme. Omdat op de aanmeldingsformulier stond dat Puk een lichte vorm van autisme heeft vertelde de hoofdtrainer wat hij allemaal geleerd had. Zijn collega zei dat hij het boek "Geef me de 5" van Colette de Bruin heeft gelezen. "Zij heeft vijf kinderen met autisme," zei hij vrij luid. "Daar moet je toch niet aan denken!?" Ik zei niets...

Het woordje structuur werd meerdere malen genoemd en voorspelbaarheid. Na drie kwartier spelen kon Puk afgroeten en werd ze geroepen. Ik zei: "Let nu op!!!" Puk kwam bij de trainers en de hoofdtrainer zei dat ze op haar knieën moest gaan zitten waarop Puk zei: "Gaan we nu al beginnen?" De hoofdtrainer keek mij verbaasd aan... "Tja," zei ik. "Jullie hebben niet gegroet aan het begin van de training.... (knipoog, knipoog)." Hoezo structuur en voorspelbaarheid!!!

2 opmerkingen:

  1. Haha, op hun nummer gezet door een klein meisje. :-)

    Dat boek, hij moest eens weten....;-)

    Fijn dat Puk er zo'n plezier in heeft, een schot in de roos.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. go go go puk..... grote mensen weten ook niet alles.

    BeantwoordenVerwijderen