Onmogelijk

Onmogelijk om niet te schrijven over iets waar ik het liefst over schrijf. Onmogelijk om niet te schrijven terwijl mijn hoofd vol zit met verhalen. Onmogelijk om gebeurtenissen niet te willen delen, omdat ze te leuk zijn om voor mijzelf te houden. Onmogelijk om niet te bloggen, dus moest ik wel weer beginnen.

Aanvulling op het vorige verhaal..

Opeens heb ik een naam in mijn hoofd en dan rinkelt er bij mij een belletje die bij mevrouw WMO niet ging. Dat snap ik nu, want mevrouw WMO is helemaal niet mevrouw WMO en helemaal niet de mevrouw die mij geholpen heeft met de crisisopvang van DJ. De mevrouw die wel weet waar mijn keukentafel stond en alle registers heeft open getrokken om te helpen. Nee, de mevrouw die ik gisteren gesproken heb is wel degelijk van de PGB en om het niet te ingewikkeld te maken noem ik haar bij deze mevrouw Hork.
Deze mevrouw heb ik zeker eerder gesproken, zij was de gene die gelijk zei: Een gezin, een plan, een regisseur, maar het alleen over Kaatje wilde hebben en gelijk een collega er bij liet zitten want die zou het overnemen. Dag een gezin, dag een regisseur. Mevrouw Hork was ook de mevrouw die mij vertelde dat ik het beleidsplan goed moest lezen, dat mijn man zich in moest laten schrijven bij KvK zodat hij in dienst genomen kon worden... en IK moest het beleidsplan lezen. Want mijn man heeft geen BIG registratie en mag dus niet als hulpverlener worden ingeschakeld. (Gaat er bij jullie al een belletje rinkelen?)

Jee.. ik zie haar nog zo zitten achter die enorme tafel (wat niet mijn keukentafel was) en mij heel duidelijk maakte dat PGB geen uitkering is. Dat mijn kinderen niet meer bij opa en oma mochten logeren (wat ze tien jaar lang hebben gedaan) wat wel mocht van de beleidsmanager. En mij vertelde dat ze maar over een ding zeker was... per 31 december 2015 stopt de PGB's. Daarna heb ik haar nooit meer gesproken en ging de alle aanvragen naar haar collega die na vier maanden het niet meer zag zitten en het weer had overgedragen aan mevrouw PGB van het vorige verhaal, maar nu spoorloos verdwenen lijkt te zijn.

7 opmerkingen:

  1. lieve hemel dat lijkt wel een gebed zonder eind.....
    schrijnend voorbeeld waarvan elke er eentje te veel is hoe belachelijk de zorg in ons land geregeld is.

    ik hoop echt uit de grond van mijn hart dat dit goed en ook heel snel naar jullie tevredenheid opgelost gaat worden.

    Sterkte knuffelllll

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is inmiddels opgelost, ze waren vergeten een vinkje te zetten bij haar naam...
      Knuffel terug!!!!

      Verwijderen
  2. je bent mij kwijt....
    maar dat het een puinhoop is, dat s meer dan duidelijk...
    het lijkt wel ontmoedigingsbeleid. wat het misschien ook wel gewoon is.
    maar het kloterige is dat je je niet kunt laten ontmoedigen, omdat het resultaat zo broodnodig is....
    succes!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ze hebben inmiddels extra mensen ingehuurd. Hoop dat ze wel uitgelegd krijgen wat een keukentafel is en waar die te vinden is!!!!!

      Verwijderen
  3. Je boft niet dat je mevrouw 'Hork ' weer treft.
    Hopelijk komt het toch weer goed met het PGB van JJ.
    Maar waar is die andere mevrouw nu gebleven ? Vreemd.
    Sterkte, Meerdanmamma !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die andere mevrouw PGB die het de laatste keer had geregeld is eigenlijk van de WMO maar was ingesprongen wegens achterstanden. Zo wordt het verhaal wel heel ingewikkeld. Het is inmiddels goed gekomen.

      Verwijderen
  4. Fijn dat het nu goed is, wat een vergeten vinkje al niet kan aanrichten. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen