Onmogelijk

Onmogelijk om niet te schrijven over iets waar ik het liefst over schrijf. Onmogelijk om niet te schrijven terwijl mijn hoofd vol zit met verhalen. Onmogelijk om gebeurtenissen niet te willen delen, omdat ze te leuk zijn om voor mijzelf te houden. Onmogelijk om niet te bloggen, dus moest ik wel weer beginnen.

Dag 2016, hallo 2017

Kerst achter de rug, verjaardagen gehad en dan is het oudjaar. Net als vorig jaar eindigt dit met een zieke Puk. De hele dag door hangt ze op de bank of ligt ze in een van onze bedden. Vaders pech, want net aan zijn kant plast ze in het bed. Met moeite krijg ik haar wakker om naar het vuurwerk te kijken.

Het nieuwe jaar is begonnen. Er is niet veel om op terug te kijken. Het gaat allemaal gewoon zijn gangetje en zo gaan we ook het nieuwe jaar in. Terwijl we de boom aftuigen en alle kerstspullen verwijderen, spuugt Puk haar ontbijt eruit. Ze werd die ochtend wakker met de waterpokken en is naast ze ziek is ook boos. Boos op de waterpokken die haar gezicht ontsieren.

's Nachts kan ze niet slapen, ze heeft waterpokken op de meest vervelende plekken en dat doet zeer. Ze schreeuwt de boel bij elkaar... ligt eerst bij mij in bed, dan in eigen bed, dan weer bij mij in bed en tenslotte weer in haar eigen bed. JJ probeert haar af te leiden met een spel en dat lijkt te werken. Het is stil tot ik om half drie de wc hoor. Puk moet plassen en als ik haar weer naar bed breng, zie ik haar IPad liggen. Ze heeft twee uur lang op de IPad gezeten. Als ik deze van haar afpak, wordt ze boos. Ik stop haar toe, neem de IPad mee en hoor vanuit mijn bed: "Ik mag niet op mijn IPad, ik mag niet op mijn IPad, ik wil op mijn IPad, ik wil op mijn IPad..." tot het stil is. Ze slaapt... ze slaapt tot half acht en dat is voor haar doen erg laat.

's Ochtends zingt Kaatje kerstliedjes. "Feliz Navidad, Feliz Navidad.." en ik zing verder: "I wanna wish you a Merry Christmas.." en Puk zingt mee: "sky radio!!!!" Deze houden wij er in natuurlijk.

Geen terugblikken, geen voornemens, misschien een paar, en er moeten dingen gedaan worden.  Dit jaar wil ik graag mijn cursus Arabisch afronden die ik vorig jaar begonnen ben. Puk en ik gaan  op zoek naar een fijne school voor haar en Roger doet dit jaar zijn eerste eindexamens voor de HAVO. Eerst nog twee verjaardagen vieren aankomende week.

Wij gaan met volle moed 2017 in... !!!! Ik wens iedereen een fijn 2017.

5 opmerkingen:

  1. Ach wat sneu voor t meiske.

    Ja gelukkig die is feestellende weer voorbij.... alles is weer in zijn normale doen en laten... hopelijk blijft dat heel lang zo.... vind al die extreme toestanden maar niks.

    Een jaar zonder zorgen noch andere misère, gewoon lekker kunnen leven... is wat ik wil, wat ik ook een ander gun, dus jullie zeker ook.

    Die waterpokken... hoe is het daar nu mee? Mentholpoeder helpt enorm, maar dat weet je vast al wel.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. We blijven gewoon ademen. We gaan naar bed, we staan weer op. Blijven genieten van de kleine dingen.

      Met de waterpokken gaat het prima.. ze verdwijnen alweer. Ze heeft geen jeuk, maar de mentholcrème (waar was dat vroeger) staat klaar.

      Verwijderen
  2. Ach gossie, ze heeft het flink te pakken gehad. Inmiddels al weer wat beter hoop ik.

    Een goed 2017 voor jullie!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het viel gelukkig mee. Mijn oudste dochter zat er toen helemaal onder, daar zag ik ze gewoon verschijnen... Bij Puk is dat gelukkig niet zo, ze zijn zelfs nog te tellen :)

      Voor jullie ook!!!

      Verwijderen
  3. Arme Puk, weer ziek en waterpokken zijn heel vervelend.
    Voor jullie ook niet prettig.

    Arabisch lijkt me heel moeilijk, knap hoor, en ik wens Roger veel succes met zijn eindexamens.
    Allemaal een Gelukkig Nieuwjaar gewenst !

    BeantwoordenVerwijderen