Onmogelijk

Onmogelijk om niet te schrijven over iets waar ik het liefst over schrijf. Onmogelijk om niet te schrijven terwijl mijn hoofd vol zit met verhalen. Onmogelijk om gebeurtenissen niet te willen delen, omdat ze te leuk zijn om voor mijzelf te houden. Onmogelijk om niet te bloggen, dus moest ik wel weer beginnen.

En ja hoor... daar gaan we weer...

Als ik denk dat het eindelijk een beetje rustig is betreft de PGB's vallen er enveloppen in de bus. Het PGB van JJ is stopgezet. Geen waarschuwing vooraf, geen reden van opgaaf... het is gewoon gestopt. Er kan natuurlijk een foutje gemaakt zijn, dus bel ik de gemeente op. Ik vraag om iemand te spreken van afdeling Jeugdzaken betreft PGB. Er is niemand aanwezig, dus word ik doorgeschakeld naar de voicemail van de betreffende persoon. Daar wordt gezegd dat mevrouw PGB op de maandag, dinsdag en woensdag werkt. Omdat het donderdag is besluit ik maandag opnieuw te bellen. En dat is vandaag.

Nadat er vier wachtenden voor mij afgehandeld zijn ben ik aan de beurt. Eerst duurt het even dat de meneer aan de andere kant van de lijn begrijpt wie ik wil spreken en waarom. Hij noemt een naam die ik ken van de WMO, die heb ik eerder gesproken en ik noem de naam van mevrouw PGB die ik wil spreken, maar word toch doorverbonden met mevrouw WMO.

Mevrouw WMO herkent mijn naam en vraagt of we elkaar al kennen, ik leg uit dat we met elkaar gesproken hebben over de crisisopvang voor DJ. Er gaat geen belletje af...  Nu bel ik omdat de PGB van JJ gestopt is en ik graag wil weten waarom. Mevrouw WMO kijkt in haar computer en komt tot het volgende antwoord: Haar pagina is leeg.
Dat is weinig, zeg ik.
Dan zegt ze dat herindicaties niet automatisch verlengd worden door de gemeente. Nee, dat weet ik, maar dit is geen herindicatie, want deze indicatie verloopt pas 31 mei 2017. De gemeente is vergeten een nieuwe toekenningsbesluit op te sturen. Dat heeft ze wel voor mijn andere dochter gedaan.

Ze vraagt naar haar naam en ik zeg: Kaatje.
Dezelfde achternaam???
Ja.
Kaatje heeft contact gehad met ambulante begeleider.
(Zucht, dat is dus bij jullie bekend), ja dat klopt, maar dat heeft niets met PGB te maken.
Nee, inderdaad. Ik zie hier wel een routeplan, maar die is niet ondertekend.
Die is wel ondertekend. Heb de kopie hier.
Nou, ik weet het dus niet. Ik kan u dus niet helpen, dat vind ik heel vervelend. Het gaat echt niet om een herindicatie?
Nee, maar dit betekent dat ik nu geen PGB voor haar ontvang.
Ik ga kijken of iemand anders iets weet.

Ik vraag nog even naar mevrouw PGB, maar die kent ze niet. Ik hoor het haar aan haar collega's vragen en dan zegt ze tegen mij dat mevrouw PGB daar blijkbaar wel gewerkt heeft. Ik antwoord dat ik afgelopen donderdag de voicemail van mevrouw PGB nog heb gehoord...

Maar nee, mevrouw PGB is niet bekend, ze zal iemand mailen en vraagt aan mij mijn e-mail adres voor een cc. Na drie verbeteringen is die bekend. Mevrouw WMO bevestigt dat het gaat om Kaatje (nee, JJ..), geboren op 28-11-2001, dat heb ik wel goed (nee, 28-12) naar e-mail adres.... (maar dan zonder die punt er tussen). Het spijt mij dat ik u niet verder heb kunnen helpen.

Ja, mij ook!!!!

5 opmerkingen:

  1. Het lijkt dat ze daar niet weten wat ze doen, wat een rommeltje en zo slordig !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. tenenkrommend, ik heb groot respect voor jouw kalmheid...
    ik ontplof namelijk bij zoveel 'domheid' (want dat vind ik het)....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Soms kook ik wel van binnen hoor.... maar het schiet zo weinig op. En "domheid".. dat mag je echt wel vinden, want dat vind ik ook.

      Verwijderen
  3. Sjonge, jonge, jonge. Daar moet zo snel mogelijk de bezem door! Dit is toch geen manier van werken en omgaan met mensen? Opperste nalatigheid, gebrek aan inzicht en inlevingsvermogen.
    Je zou er bijna van aan de drank gaan.
    Ik hoop dat het goedkomt voor jullie!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is goed gekomen.. maar het heeft weer een hoop frustratie en energie gekost.

      Verwijderen