Onmogelijk

Onmogelijk om niet te schrijven over iets waar ik het liefst over schrijf. Onmogelijk om niet te schrijven terwijl mijn hoofd vol zit met verhalen. Onmogelijk om gebeurtenissen niet te willen delen, omdat ze te leuk zijn om voor mijzelf te houden. Onmogelijk om niet te bloggen, dus moest ik wel weer beginnen.

Even kijken...

Met twee handjes houdt ze mijn linkerhand vast tegen haar mond. Het liefst zou ze helemaal in mij kruipen, zo spannend vindt ze het. We bezoeken haar mogelijk toekomstige school. Al dagen heeft ze zich daar op verheugd en nu vindt ze het best een beetje eng.

Ze weet al een aantal dagen dat we zouden gaan kijken. De hele ochtend zat ze te wachten tot we zouden vertrekken en toen ze de school tegenover ons huis, uit zag gaan werd ze even heel boos. "Nou zijn we te laat!" Ze rende naar het planbord en tikte op het plaatje van de "nieuwe" school. "Wij gaan toch naar de school? Nou zijn we te laat." Het duurde even voor ik haar kon uitleggen dat de kinderen van deze school naar huis gaan om te lunchen. Dat heeft ze zelf natuurlijk nooit echt meegemaakt. Ik vertelde dat als deze kinderen zo weer naar school gaan, dat wij gaan vertrekken. Ik zette de televisie aan met een tekenfilmpje die afgelopen zou zijn als wij weg moeten.

En dan staan we op het schoolplein met allemaal kinderen die nieuwsgierig naar Puk kijken. Even later zitten we in het kantoortje van de directeur en Puk kruipt bij mij op schoot met haar gezicht in mijn hals. Ook de rondleiding vindt ze heel spannend, sommige kinderen komen spontaan op haar af en er is zelfs een meisje die een stoel voor haar wil regelen, want die is er nog niet. Pas bij de kinderboerderij durft ze mijn hand los te laten. Ze kijkt haar ogen uit, dit vindt ze prachtig.. tot een geit op haar af komt lopen. Ze wilt naar huis en pakt mijn hand weer stevig vast. Na nog een kort gesprekje over de aanmeldingsprocedure, trekken we de jassen aan. Een zeldzaam moment doet zich dan voor... Puk trekt zelf haar jas heel snel aan waarop de directeur zegt: "Ze is wel zelfredzaam.." Ik knik... als het haar uitkomt wel... maar dat zeg ik niet hardop.

In de auto wil Puk niet naar haar favoriete CD luisteren... ik moet de radio aanzetten. Ze zwijgt tot we thuis zijn. Daar ziet ze Kaatje op de bank zitten en zegt: Ik ben naar de nieuwe school geweest... die is leuk!!!

11 opmerkingen:

  1. Aha, spannend voor puk!
    Ga je nog andere scholen bekijken?
    En hoe vond jij deze school?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ga niet naar andere scholen, als Puk mag komen, mag ze daar ook blijven. Hoe ik het vind??? Dat moet nog even bezinken :)

      Verwijderen
  2. Ik weet nog dat ik er ging kijken.moest ook alles laten b e zinken. Maar wat een goede keuze was het geweest.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat klinkt heel hoopvol !
    Een kinderboerderij bij de school ? Wat leuk. :-)
    Hopelijk mag Puk komen en gaat het goed, dan heb je dat ook weer gehad. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die kinderboerderij vond ze geweldig :-) Vooral de cavia's.

      Verwijderen
  4. Het was moeilijk en spannend. Ze moest alles laten bezinken...logisch. Fijn dat Puk het een leuke school vindt. Dat maakt de overstap een stuk gemakkelijker voor haar.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat hoop ik wel, vooral het idee dat ze daar gewoon heel lang mag blijven vind ik heel fijn.

      Verwijderen
  5. jeetje wat ingewikkeld...
    En als Puk zegt: die was leuk.... meent ze dat dan ook, of is dat dan een vorm van sociaal wenselijk antwoorden?
    ik hoop dat de school haar wil hebben en er even rust komt in het leven van puk en (wat dit onderdeel betreft) van jou/jullie.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Sociaal wenselijk zit er bij haar nog niet in, dus ik denk dat ze de school wel leuk vond, met name de kinderboerderij dan. Die rust heeft ze wel verdiend, de zekerheid dat ze lekker mag blijven.

      Verwijderen
  6. Ach gosj, die arme schat, wat een spanning allemaal. Hoe voelt die nieuwe school voor jou?

    Trouwens.... ik krijg geen mails bij je bezorgd, je e-mailadres lijkt niet te bestaan.... wil je me ff mailen aub

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De school staat heel goed aangeschreven, ik hoor alleen maar positieve verhalen van ouders die hun kinderen op die school hebben (gehad). Maar zelf ben ik er nog niet aan toe... komt vast wel als het zover is.

      E-mail is inmiddels opgelost :-)

      Verwijderen